O U R H O U S E

Så här ser huset ut från vägen. Ganska mkt buskar, blommor och träd som skymmer, men det ska jag ta hand om någon dag! 
Gatan vi bor på är en låång uppförsbacke och där på höger sida hänger våran postlåda.
Vid postlådag har vi en liten stentrapp upp till en stig
och den stigen leder till huset!
På sidorna av stigen växer det en massa blommor och grönska och sen är det ännu en lite trapp upp till altanen.
Uppe på altanen har vi en solstol och en grill som vi har nyinköpt!
Här är utsikten från altanen.
Ytterdörren.
När man kommer in är det som en liten hall som separeras från köket med en bänk. I hallen står det en vit bokhylla med en del röda lådor och några stolar som vi hänger våra jackor på.
Sen om man kollar direkt till vänster när man står i hallen ser man vårt "vardagsrum" det är detta som nyligen blivit renoverat. När jag kom hit för en vecka sen var det täckpapp på golvet, slipdamm överallt och så låg det gamla element överallt. Nu ligger elementen bakom fotöljen och jag har letat fram möbler lite överallt i huset!
I bokhyllan står tre dalahästar...
massa gamla spritflaskor och datorhögtalare.
Går man från hallen och förbi köket kommer man till det här...
Och bordet som blomman står på har jag tänkt få med mej hem! Tkr det är så otroligt fint och det är ustmyckat med små blommor och krusiduller :)
Tittar man sedan direkt till höger ser man den här dörren som är nedanför några trappsteg. Av någon anledning så tkr jag att den är jätteläskig och har inte riktigt vågat kolla vad som finns bakom, men jag har försökt stänga den, men det går inte :/ Sen har jag ställt en av de sjuttioelva dammsugare som fungerar där och en av sjukt många stolar där :)
Svänger man ännu mer till höger så ser man in i vår tvättstuga (Har ingen lampa där så det blev inget bra kort eftersom det var så mörkt..) och till vänster inne i tvättstugan finns en liten lite bastu som tydligen inte funderar. Där har jag ställt alla byggarnas grejer just nu också, se de är inget att se ;)
Före tvättstugan till vänster är toan.
Där har vi ett rosa badkar.
Sen går man igenom här så finns det tre dörrar. Den som är raktfram har vi som förråd, med massa gamla och fula möbler. Direkt till höger är vårt sovrum.
Med en mysig 160cm säng
Här har vi inte heller några fungerade lampor så det är värmeljus som gäller.
Och sen finns det ett till rum som är förvaring/mitt sminkrum. Dålig bild, men men ;)
Såå de var hela huset. Litet och charmigt. Jag gillar det :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback